inspirationally.blogg.se

Design. Inredning. Foto.

Absolut Craft

Publicerad 2014-01-22 16:38:14 i Allmänt, Design,

The Brand Union i Stockholm har utvecklat en ny design för en ny kollektion av ABSOLUT. Denna nya kollektion ska rikta sig åt "bartending" och har hittills tre smaker; Bitter Cherry, Smokey Tea och Herbaceous Lemon.
 
Jag gillar verkligen de har lyckats bibehålla den så starka ikonen som ABSOLUT VODKA är, utan att ens behöva deras logotyp. Även om jag gillar känslan av det handgjorda i den sigill-liknande ikonen, kan jag dock inte säga att jag är stormförtjust i själva symbolen. Flaskorna i sig är minst sagt imponerande med sina subtila mörka färger och sitt gråa lock.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecca Gislén

20 år. Läser grafisk design i Malmö. Nyfiken, kreativ och pratglad.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela